Everything Is Cinema
De Malayalamsprekende filmmaker Chris reist af naar Calcutta om een documentaire te maken als reactie op Louis Malles Calcutta uit 1969. Hoewel hij Indiaas is, kent hij de stad net zo slecht als Malle destijds. Kort na de start van de opnamen sloeg corona toe en moest hij in quarantaine. In plaats van in Calcutta moet Chris zich nu verdiepen in de relatie met zijn vrouw, die met hem is meegereisd. Beiden hadden niet verwacht elkaar zo veel te zien. In plaats van naar buiten kijkt hij nu naar binnen.
Voor Don Palathara is Malles meesterwerk een middel om niet alleen fundamentele vragen te stellen over onze relatie met de werkelijkheid, maar ook over de relatie tussen politiek en cinema. De Indiase overheid vond Calcutta destijds beledigend. Hoe zal het huidige bewind reageren op in wezen dezelfde, maar nu door een Indiër gemaakte beelden?