Davos
Elk jaar vindt eind januari in het Zwitserse Davos het World Economic Forum plaats, waar staatshoofden en CEO’s samenkomen om zich naar eigen zeggen in te zetten voor het verbeteren van de wereld. Deze observerende documentaire portretteert het stadje zelf, al meer dan een eeuw een vermaard kuuroord, en spiegelt de bewoners aan de internationale karavaan van machthebbers die jaarlijks hun hotels en congrescentra aandoet.
Een boer en boerin moeten toezien hoe hun kinderen de boerderij niet kunnen overnemen. De lokale bevolking twijfelt in een gemeentelijke vergadering of ze het WEF nog wel wil ontvangen, want de beveiliging kost het stadje veel geld. Demonstranten bereiden zich voor op protestacties. Zonder commentaar te leveren, signaleert de film het contrast tussen een mondiale elite die de hele wereld als thuisbasis beschouwt en een bevolking die het stadje zelden verlaat. Is er nog een evenwicht tussen die twee? Daniel Hoesl, een van de coregisseurs, won in 2013 een Tiger Award met Soldate Jeannette.