Bela
Bij lamplicht oefent een groep jonge mannen een expressieve, acrobatische dans, die ze in zijn volle glorie tonen tijdens een regionale competitie. In een wagen vol met kleurige maskers en kostuums reizen de Chhau-performers af om de eer van hun dorp hoog te houden. Ze figureerden al in Sakhisona, waarmee Prantik Basu in 2017 een Tiger Short Award won; zijn nieuwste film is een impressie van het dagelijks leven in hun woonplaats Bela. Daar legt hij, als tegenhanger van de aan mannen voorbehouden danskunst, ook de activiteiten van de vrouwen vast.
Basu filmde er twee jaar, maar monteerde dit materiaal tot een verhaal dat zich over twee dagen lijkt af te spelen. De repetitie wordt gevolgd door het slachten van een hen bij het krieken van de dag. Vrouwen verzamelen hout in het bos, malen graan en bereiden een feest voor. Een dieseltrein, een fabriek en de omringende natuur vormen de achtergrond van deze choreografie van kunst, ritueel en arbeid.