De net volwassen geworden Guxi woont met haar halfbroer Guliang in een wat deprimerend vissersdorp. Ze hebben een goed leven samen, bijna als een getrouwd stel. Zij werkt in een hotel als kamermeisje, hij vist. Wanneer door een olielek in zee hun bron van inkomsten wordt bedreigd, vindt hij via een vriend ander werk én de aantrekkelijke Qingchang. Ze brengt vrolijkheid, avontuur en een vleugje luxe in hun bestaan. Maar ze zorgt ook voor onrust. Haar vader blijkt een soort maffiabaas en Guxi heeft moeite met de ontluikende romance. Alles komt op scherp te staan als een visser op zee onder verdachte omstandigheden sterft.
Debuterend filmmaker Liang Ming vertelt het overtuigende verhaal vloeiend, waarbij hij subtiel de onderlinge verhoudingen en ingehouden, complexe emoties van en tussen de personages blootlegt. De spanning bouwt zich vanzelfsprekend op, zonder kunstgrepen en met goed acteerwerk, in een wereld die beurtelings kleurrijk en warm, kil en dreigend is.