Jonge inheemse mannen, valselijk beschuldigd van het stelen van bier, worden achtervolgd door de politie, terwijl het land steeds meer wordt aangetast door corruptie en de komst van mijnwerkers. Met speels gebruik van technologie en overlappende stemmen en verhaallijnen balt Windjarrameru een overvloed aan sociale, ecologische en politieke kwesties samen.