Aby Warburg, een Duitse kunsthistoricus, lanceerde een volkomen nieuwe, zuiver visuele aanpak door reproducties te verzamelen en te combineren.
In deze video wordt een schilderij op klassieke manier gerestaureerd, maar ook digitaal geretoucheerd, waardoor het een nieuw, hybride object wordt.
Diep onder de Jezuïetenberg in Maastricht voert een uniek ondergronds museum de bezoeker door de complete geschiedenis van de kunst.