Weduwe Mantoa (80) bereidt zich in haar dorp in Lesotho voor op haar einde door alvast haar uitvaart te regelen en afscheid te nemen van wereldse zaken. Net op dat moment wordt bekendgemaakt dat haar hechte gemeenschap moet wijken voor de aanleg van een waterreservoir. Alle dorpelingen moeten verkassen naar stedelijke gebieden, om hun huizen, akkers, begraafplaats, levens en tradities voorgoed achter te laten. Terwijl de meesten vooral overdonderd zijn door het bizarre nieuws, ontlokt het bij Mantoa juist een hernieuwde levenslust. Ze is geenszins van plan om te wijken voor de zogenaamde vooruitgang.
Filmmaker en beeldend kunstenaar Lemohang Jeremiah Mosese verwerkte in dit melancholische moderne sprookje het verhaal van zijn eigen grootmoeder en vele medebewoners van landelijke gebieden in Lesotho die met eenzelfde problematiek te maken krijgen. In het prachtige Lesotho moeten velen gedwongen hun thuishavens verlaten. Wat doet die grove ontworteling met de sociale verhoudingen, eeuwenoude tradities en ieders spirituele identiteit?