In een onbestemd gebied waart de herinnering aan de Spaanse burgeroorlog en dictatuur nog rond. De filmemulsie, die de Venezolaanse Adriana Vila Guevara deels heeft begraven in de aarde van massagraven, draagt sporen als littekens. De geschiedenis krijgt een stem. Met live soundtrack van Alfredo Costa Monteiro.