The Lost Procession
Bani Abidi plaatst scènes uit het dagelijkse leven van de Hazara-gemeenschap in Quetta, Pakistan, naast verhalen over vervolging en exodus. Deze gemeenschap, een etnische minderheid van sjiitische moslims in het overwegend soennitische Pakistan, heeft zijn toevlucht gezocht in Duitsland, waar kunstenaar Bani Abidi is gevestigd. Ze werkt samen met fotograaf Asef uit Quetta, die een fotoboek samenstelt dat een inkijkje biedt in privé-momenten van de Hazara’s, met persoonlijke beelden van ontheemding, verlies en veerkracht.