Szeemann and Lenin Crossing the Alps
In 2003 nodigde Harald Szeemann de kunstenaar Rudolf Herz uit voor een tentoonstelling. Herz daagde daarop Szeemann uit om hem in de vrachtwagencabine te vergezellen tijdens het langzame transport van zijn monumentale sculpturen en om onderweg zijn gedachten over Lenin te formuleren. De opnames raakten een poosje zoek, maar leveren alsnog postuum een slim en amusant portret op van Szeemann, overleden in 2005.