Northern Drift
Het hoge noorden van Europa, daar waar Noorwegen en Rusland elkaar raken, behoort tot de dunst bevolkte regio’s ter wereld. Toch zijn in de adembenemende, weidse opnamen die Alexis Destoop er schoot, de sporen van de mens in bijna elk beeld aanwezig.
In dit subjectieve landschap, waar verleden en toekomst samenvloeien, klinkt het gonzen en grommen van machines als een permanente achtergrondruis. Northern Drift is een esthetische en filosofische studie van de mens en zijn omgeving – een verhouding die veel weg heeft van een schijngevecht.