My Morning Laughter
Wat voor seksleven hij eigenlijk heeft, wil een waarzegger weten. De 28-jarige Dejan schuift heen en weer op zijn stoel, en weigert antwoord te geven. "Je bent een mietje", zegt de helderziende. Wanneer Dejans moeder aan de beurt is, krijgt ze te horen dat zij de problemen van haar zoon veroorzaakt. Ze zou haar liefde aan een andere man moeten schenken.
Die waarzegger sloeg de spijker op zijn kop. My Morning Laughter, het speelfilmdebuut van Serviër Marko Djordjevic, gaat over een man die te lang onder de vleugels van zijn ouders heeft geleefd.
Alles in deze tragikomedie oogt opzettelijk ongepolijst. De film is opgenomen in kleine ruimtes met behulp van bestaande verlichting, natuurlijk geluid en een stilstaande camera waardoor de personages uit beeld lopen en weer verschijnen, afhankelijk van hun stemming. Maar intussen is er ook hoop voor Dejan. Een vrouwelijke collega geeft niet zomaar op.