Experimentele uitvoering van de openingsscène van de nooit gemaakte film van de Italiaanse filmmaker Gillo Pontecorvo over de moord op de Salvadoraanse aartsbisschop Oscar Romero. Met behulp van andermans materiaal, archiefbeelden en CGI-reconstructies worden de scenografische en muzikale aanwijzingen van het scenario strikt opgevolgd. (Vtape)