Impressies uit het leven van een op drift geraakte man. Het onverschillige decor van zijn dronken odyssee weerspiegelt zijn vervreemding.
Anissa Kaki is een dertigjarige Parijse theatermaker en kleindochter van de Algerijnse Takia. In een voorstelling, die ze op haar eigen jeugdherinneringen baseerde, roept ze de wereld van haar grootmoeder op. Terwijl ze de handelingen nabootst waarmee Takia haar mahjouba bereidde, vertelt ze over de geur en smaak ervan – de smaak die oma’s handen eraan gaven, en die veranderde toen die hun kracht begonnen te verliezen.
Naast een teder portret van twee vrouwen en hun liefde voor elkaar schetst Mes voix ook de contouren van de soms pijnlijke kloof tussen generaties en culturen. In hun gesprekken blijkt dat het voor Anissa gemakkelijker is te praten over Takia’s verleden dan over haar eigen toekomst, waar oma stellige ideeën over heeft. Terwijl voor Takia de tijd haast tot stilstand is gekomen, zou Anissa soms willen terugkeren naar het moment waarop haar leven en dat van haar grootmoeder nog naadloos samenvielen.
Het imposante landschap in het zuidwesten van Texas herbergt talloze verhalen over een wereld die voortdurend in beweging is.
Verschillende persoonlijke verhalen smelten samen tot een serene, beschouwende wandeling langs de geschiedenis van de Berlijnse Muur.