Make Up
De negentienjarige Ruth gaat in haar eentje naar een vakantiepark in Cornwall om bij haar vriendje Tom te zijn. Het park is verlaten, op de seizoenswerkers na die de trailers winterklaar maken. In deze naargeestige en tegelijk poëtische omgeving probeert Ruth te ontdekken waar de lange, rode haren op Toms kleding vandaan komen. Tegelijk worstelt ze met haar gevoelens voor Jade, die ook in het park werkt en haar trefzeker inpalmt. In de leegheid van het bestaan is er alle ruimte voor nieuwe emoties en haar fantasie, gevoed door onverklaarbare gebeurtenissen.
Filmmaker Claire Oakley voert de spanning langzaam en doeltreffend op in deze psychologische thriller en coming of age-film, haar speelfilmdebuut. Ruths angsten en verwarring worden geprojecteerd op elementen uit haar omgeving die een omineus karakter krijgen: de in plastic gehulde caravans, de bleke duinen, de donkere zee en de verlaten gebouwen. De minimalistische, dreigende soundtrack versterkt het mysterie in dit schemergebied tussen fictie en werkelijkheid.