Made in Hong Kong
"[Deze film] vormt een soort eindpunt, het einde van een historische periode. Het is een duistere visie, maar desondanks iets wat mijn collega's en ik diep en oprecht voelen. Dat gevoel van hulpeloosheid was voor mij ook de aanleiding om deze film te maken." (Fruit Chan)
Hongkong 1997. Jonge mensen dromen over liefde en dood, zelfmoord en moord. Moon, een cynische jonge deurwaarder, is smoorverliefd op Ping, een jonge vrouw die lijdt aan een terminale nierziekte. Een zelfmoordbriefje van een student die ze niet kennen, brengt ze bij elkaar.
Chans film werd gemaakt met een klein budget met stukjes ongebruikt filmmateriaal. Het ad hoc-vernuft van 'made in Hong Kong': beschikbare materialen razendsnel combineren om iets geheel nieuws te maken. Het resultaat koestert het strijdlustige, zelfopofferende karakter van de jeugd in het huidige Hongkong, gereïncarneerd als politiek verzet in de onverschrokken 'voorhoede' van de protestbeweging.