In Basim Magdy's fantasietoekomst heeft de toegenomen zwaartekracht het leven op aarde ingrijpend veranderd, waardoor deze vrijwel onbewoonbaar is geworden voor mensen. Tekeningen op de onderkant van menhirs zinspelen op catastrofes uit het verleden. Verleden, heden en toekomst vloeien samen in deze poëtische overpeinzing over de impact van een onomkeerbaar veranderde aarde.