Deze korte film is de proloog van Monts onaffe filmproject 'The Scattered World' (werktitel), die hij baseert op zijn research naar het lokale conflict in het diepe zuiden van Thailand. Grotendeels door plaatselijke mensen gecomponeerd, gaan de traditionele teksten over hun levenswijze, hun leer en de unieke mix van talen.