Enkele jaren na het einde van de Spaanse burgeroorlog keert de zwijgzame Anxo terug naar het Galicische dorp waar hij werd geboren. Tijdens terloopse gesprekken op zijn reis voelt hij hoe de oorlog en het nieuwe Franco-regime de relaties tussen mensen hebben veranderd. Thuis wordt hij door beide kanten met argwaan begroet. In dialogen, en soms monologen, horen we verhalen over oorlog, angst, gevangenschap, rijkdom, armoede en het belang van vrijheid. Deze reflecties zijn gebaseerd op de memoires van verbannen schrijvers, van tot zwijgen gebrachte achterblijvers en van politieke gevangenen.
Geholpen door de indrukwekkende cinematografie van Mauro Herce (ook van Fire Will Come), ontwart de veelgeprezen tweede speelfilm van Eloy Enciso de knopen van het fascisme, om verstrikt te raken in een web van repressie. Een hypnotisch werk dat geleidelijk zijn tragische historische tijdperk ontstijgt, en verandert in een film die zowel metafysisch als actueel en urgent is.