La tendresse
Voor het eerst in haar lange carrière schreef regisseur Marion Hänsel voor deze film volledig zelf het scenario – zonder coscenarist en, misschien nog wel belangrijker, zonder literaire bron om op terug te vallen. Het resultaat is een verrassend lichte roadmovie die zijn titel alle eer aandoet. Met niet alleen aandacht voor de tederheid tussen ouders en zoon, maar ook tussen de zoon en zijn geliefde, en tussen de gescheiden ouders onderling.