Just 6.5
Zowel het begin als het slot van Just 6.5 zou zo uit een Amerikaanse actiefilm kunnen komen. Ook daartussenin voert Saeed Roustaee (Life and a Day) het tempo en de spanning op zoals het een Hollywoodfilm betaamt, maar de inhoud van zijn tweede speelfilm is toch duidelijk Iraans. De agenten die samen jacht maken op een drugsbaas ruziën voortdurend, en de drugslord in kwestie is al halverwege de film gearresteerd. Daarna is het geharrewar nog lang niet voorbij. Een actiefilm kende nog nooit zoveel lange dialogen – en toch houdt Roustaee zijn publiek op het puntje van de stoel.
Just 6.5 laat een kant van Iran zien die nog niet vaak in de Iraanse cinema aan bod kwam. Het aantal drugsverslaafden in het land loopt in rap tempo op. Voor de narcoticabrigade is het dweilen met de kraan open, laat Roustaee zien, in een politiefilm waarin ieder personage gelaagd en geloofwaardig is – ook de slechterik van het verhaal.