Impetigore
Nadat ze een bizarre moordpoging in de stad heeft overleefd en de bodem van haar spaarrekening in zicht komt, besluit de 25-jarige Maya terug te keren naar haar afgelegen geboortedorp in de hoop dat de familievilla aldaar wat kan opleveren. Haar beste vriendin Dini gaat mee. De vrouwen treffen er het leegstaande landhuis aan en nogal onbenaderbare dorpelingen, met een mysterieuze wajangpoppenspeler als stamhoofd. Zodra deze Javanen ontdekken wie Maya is, veranderen ze van afstandelijk naar moorddadig: de jonge vrouw is – zo denkt men – verantwoordelijk voor de vloek die op het dorp rust. Kan ze lang genoeg uit de buurt van hun vlijmscherpe messen blijven om te bewijzen dat deze vloek haar schuld niet is?
Deze Indonesische horrorfilm trok in Indonesië volle zalen. Scenarioschrijver, regisseur en genreliefhebber Joko Anwar zet een aangenaam duistere sfeer neer door zijn keuze voor spooky locaties, een originele score, een stijlvast production design en dito kleurgebruik.