I Shot Andy Warhol
Een onderzoek naar de politieke en sociale tegenstrijdigheden van Valerie Solanas, de vrouw die in 1968 Andy Warhol neerschoot. Solanas noemde zichzelf een lesbienne, niet uit seksueel verlangen, maar meer vanwege het leven als vrouw in een door mannen gedomineerde samenleving. De traditionele biopic wordt onderbroken door zwart-witsequenties van Solanas, die recht in de camera kijkt terwijl ze passages voorleest uit haar manifest van de Society for Cutting Up Men (SCUM), dat een feministische klassieker werd.
Hoewel Harron Taxi Driver als voorbeeld noemt, is haar film ook een variant van Scorseses King of Comedy. Solanas is een ambitieuze, maar genegeerde nul. Ze buit de basale mannelijke verlangens uit en neemt hun geld aan, maar blijft afhankelijk van hun macht. De sfeer van The Factory met het Warhol-publiek wordt levendig opgeroepen. De reden waarom Solanas Warhol neerschoot blijft onduidelijk. Harron: "Pas bij de montage erkende ik dat ik het simpelweg niet wist en dat het een raadsel moest blijven."