Pallasvuo beweert dat "de mooiste dingen gescheurd zijn, waardoor het verborgene wordt blootgegeven". Geobsedeerd door gaten brengt hij grunge-muziek, Georges Bataille, het verhaal van ongelovige Thomas en open mijngroeves samen. Online gevonden beeldmateriaal scheert voorbij en sleurt ons de diepte in.