Fragments
Dankzij zijn niet-aflatende nieuwsgierigheid en misschien ook onwil om zich in een bestaand hokje te laten stoppen, heeft James Scott een van de meest verbijsterende, uiteenlopende oeuvres van de recente cinema op zijn naam staan. In de jaren zestig trad hij op de voorgrond met een aantal onconventionele kunstdocumentaires, waaronder Love's Presentation (1966) over David Hockney. In 1970 was hij medeoprichter van Berwick Street Film Collective, een legende in radicale politieke cinema, en daarna maakte hij succesvolle, verhalende fictiefilms, korte films en televisie. En dan is er stilte.
Scott toont nu de première van Fragments, dat hem terugbrengt naar zijn wortels: een intiem portret van de Britse popartiest/filmmaker Derek Boshier, geschoten op een iPhone in zijn atelier in Californië. Boshier reflecteert op zijn leven en creatieve praktijk tijdens het werken aan een gigantische tekening, 'World News', en een reeks schilderijen met de titel 'Night and Snow'.