Diarios del exilio
Een half miljoen Spanjaarden verlieten hun land nadat de Spaanse Burgeroorlog in 1939 eindigde in een overwinning van de nationalistische generaal Francisco Franco; in enkele Republikeins gezinde noordelijke regio’s was de vluchtelingenstroom al eerder begonnen. Diarios del exilio verhaalt over deze massale uittocht via 8mm-films uit verschillende archieven. Privé-opnamen van onbekende families worden afgewisseld met registraties van openbare optredens van politieke kopstukken, zoals Dolores Ibárruri, de Baskische communist die tijdens de slag om Madrid de befaamde slogan ¡No pasarán! muntte.