Cook, F**k, Kill
Een gelaagd, absurdistisch familiedrama over de vicieuze cirkel van huiselijk geweld in Centraal Europa. De basis is een fabel over een keten van gebeurtenissen – met een bloeddorstige wolf aan het begin. Het door instinct gedreven roofdier vertoont overeenkomsten met de agressieve schoonvader van Jaroslav, de antiheld in dit verhaal. De timide ambulancechauffeur heeft een complexe relatie met zijn vrouw Blanka. Zij gebruikt hun drie kinderen als chantagemiddel om te krijgen wat ze wil: het appartement van Jaroslavs moeder.
Op ingenieuze wijze worden verschillende versies verteld van de manier waarop Jaroslav zijn relatie probeert te redden, alsof het een videogame is. Daarbij worden rollen en machtsverhoudingen omgedraaid, met altijd veel bloed en gebroken serviesgoed als uitkomst. Andere terugkerende elementen zijn een vallende jukebox, een koor van becommentariërende vrouwen als in een Grieks drama, uitgebreide kookpartijen, originele metaforen en bizarre dialogen. De film is geïnspireerd op extensief onderzoek naar geweld, dat regisseur Mira Fornay deed in mannen- en vrouwengevangenissen.