Birds (Or How to Be One)
Vier eeuwen voor het begin van onze jaartelling schreef Aristofanes de komedie Ornithes. Daarin verlaten twee mannen hun geboorteplek, op zoek naar een beter leven. Ze arriveren in het bos van de vogels en ontmoeten Hoopoe, de man die een vogel is geworden.
In de lucht kun je alle kanten op, stelt de man die niet meer lopen wil maar vliegen. "Zwaartekracht is sterfelijkheid", zegt een ander. Ondertussen gaan twee mannen op zoek naar vogelman Hoopoe.