Anito
De Filipijnen zijn een culturele smeltkroes die in hun geschiedenis een combinatie van invloeden hebben ondergaan. De naam van het Ati-atihan-feest betekent 'net zo zijn als Atis'. Het Aeta-volk zou een van de eerste bewoners van de Filipijnen zijn geweest. Hun feesten zijn een mix van animisme, volkskatholicisme en voorouderverering met eigentijdse gekte als resultaat.