In een kleine Marokkaanse bakkerij opent weduwe Abla langzaam haar hart voor Samia, de ongehuwde, zwangere jonge vrouw die ze in huis neemt.
De twaalfjarige Paul speelt graag in de bossen nabij de psychiatrische inrichting waar zijn moeder werkt. Op een dag ontmoet hij de jonge patiënt Gloria, die keer op keer probeert te ontsnappen. De staf van de kliniek zegt dat zij gevaarlijk is en stemmen in haar hoofd hoort. Na een incident slaan Paul en Gloria op de vlucht. Gloria wil graag naar Bretagne, waar haar opa woont. Samen met Paul gaat ze op pad, eerst lopend, later per bootje.
Adoration is een lyrisch gefilmde roadmovie dwars door de Ardennen, een streek waar regisseur Du Welz al eerder twee films situeerde, waaronder Calvaire (2004). Onderweg komt het jonge stel verschillende mensen tegen en krijgt de gevoelige Paul te maken met Gloria's onvoorspelbare gedrag. Zijn ontluikende seksuele gevoelens passen perfect bij de pastorale sfeer die Du Welz oproept. Paul redt aan het begin van de film een vogeltje, maar kan hij ook Gloria redden?