In een Kazachstaans plattelandsdorp wordt rechercheur Bekzat door zijn luie en lafhartige meerdere belast met het ombrengen van een verdachte – een alledaagse praktijk in deze van angst en corruptie doordrenkte samenleving. De routineklus wordt verstoord door de onverschrokken journalist Ariana, die staat op een écht onderzoek. Bekzat, die vastzit in een maffioos web van omkoping, chantage en bedreiging, gaat met een merkwaardige entourage en de nodige tegenzin op pad, en vindt langzaam zijn morele besef terug.
De inktzwarte, in absurde humor gedoopte anti-Hollywood-actiefilm is opgebouwd uit zorgvuldig gekadreerde shots waarin de camera soms bijna onmerkbaar beweegt. De verdorde maisvelden, uitgewoonde politieburelen en vervallen boerenschuren vormen decors van grimmige schoonheid, voor bizarre conversaties, bruut geweld en ontluikende gevoelens. De film laat zien hoe een despotische maatschappij gestoeld is op een vicieuze cirkel van angst en hebzucht, die alleen doorbroken kan worden door moed en inzicht.