In een herbouwde stad vinden de mensen hun weg. Om klokslag vijf uur haast iedereen zich naar huis. Tot een kolossale uitbarsting de stad wakker schudt en omhelst in een deken van rook. Moderne vertaling van het bombardement op Rotterdam, geïnspireerd op het gedicht Altijd een soort vooruit van Dean Bowen.