The Modernist
The Modernist is samengesteld uit 852 zwart-witfoto’s, waarmee een dystopisch beeld geschetst wordt van Los Angeles, een stad die een prominente rol heeft gespeeld in Opie’s werk. Ze gebruikt de formele en narratieve structuren uit Chris Markers legendarische fotomontage La jetée om actuele thema’s te behandelen, zoals milieuproblematiek, wereldwijde beroering en politieke averij.