László Nemes' stemmingsvolle mysterie, doortrokken van de paranoia en verwarring die alleen bestaan in tijden van grote politieke beroering, is een meesterwerk van het analoge filmmaken. In deze tweede speelfilm, na Son of Saul, perfectioneert de Hongaarse filmmaker zijn bijzondere, meeslepende methoden. Met het prachtige celluloid, weelderige sets en prachtige kostuums nodigt Sunset de kijker uit zich te identificeren met de hoofdpersoon, die hardnekkig probeert gebeurtenissen uit het verleden te ontrafelen, maar keer op keer op een nog verwarrendere toekomst stuit.
De film speelt in 1913 in Boedapest, toen de stad nog tot het hart van Europa behoorde. We volgen de twintigjarige Irisz Leiter, die na haar jeugd in een weeshuis naar de Hongaarse hoofdstad trekt om werk te zoeken als hoedenmaakster in het vermaarde hoedenmagazijn van haar overleden ouders. Ze wordt plotseling geconfronteerd met haar verleden en als ze op zoek gaat naar antwoorden over haar familie stuit ze op duistere geheimen.