Sisters of the Wilderness
Het wildpark iMfolozi in KwaZulu Natal is het oudste natuurpark in Afrika en het natuurlijke leefgebied van zwarte en witte neushoorns, buffels, olifanten, giraffes, nijlpaarden, leeuwen, luipaarden, zebra’s en heel veel andere dieren. Vijf jonge Zuid-Afrikaanse vrouwen trekken onder leiding van drie gidsen het gebied in; een eerste kennismaking met de wildernis waar hun voorouders eeuwenlang een bestaan vonden.
Hun trip door het paradijselijke savannegebied is voor de vrouwen een persoonlijke ontdekkingstocht. Niet alleen leren ze om het terrein met respect voor zijn bewoners te betreden en verantwoordelijkheid te dragen voor de veiligheid van de groep, ze worden ook aangemoedigd om zich op een persoonlijke manier te verhouden tot de natuurlijke omgeving. Allemaal worstelen ze met hun eigen geschiedenis, waarin het verlies van dierbaren een terugkerend motief is. Terwijl zij in iMfolozi een nieuwe connectie vinden met de natuur en elkaar, brengen de uitbreiding van een naastgelegen kolenmijn en de opmars van neushoornstropers het voortbestaan van dit oergebied in gevaar.