Het jongvolwassen leven van Leigh is keihard tot stilstand gekomen nu ze haar doodzieke moeder bijstaat tijdens haar loodzware chemotherapie. Leigh studeert niet meer, ze slaapt bezorgd naast haar moeder en een eigen sociaal leven is een schaars goed geworden. Het is tijd voor een adempauze, vindt Leighs moeder. Ze dwingt haar dochter om te gaan kamperen in de bossen; even weg van alle zorgen. Omdat Leighs sociale leven vrij leeg is, besluit ze haar ex-vriendje op sleeptouw te nemen. De combinatie van die twee voelt vertrouwd aan, maar drank overgoten kampvuurtjes, een maffe paddenstoelentrip en een verdwaalde mopshond brengen onverwerkt zeer naar de oppervlakte.
Dit gevoelige, eigentijdse drama over verdriet, een gebroken hart en volwassen worden in een weinig ideale wereld werd geschreven door hoofdrolspeler Meredith Johnston, die uit haar eigen ervaringen putte. Hoewel de thema’s behoorlijk zwaar zijn, is er lichtheid en zelfs humor terug te vinden in de spitsvondige dialogen.