De 66-jarige Nona vlucht na een behoorlijk vurige wraakactie op het onderkomen van haar ex-minnaar naar haar zomerhuis in het Chileense kustplaatsje Pichilemu. Daar scharrelt ze ogenschijnlijk naar tevredenheid rond, tot hevige bosbranden veel inwoners van huis en haard beroven. Angst beheerst de voorheen zo rustige, lommerrijke straten. Politieonderzoek levert niets op en buren speculeren steeds heviger over de mogelijke oorzaak. Opmerkelijk genoeg blijft Nona’s huisje onbeschadigd. Terwijl steeds meer huizen in vlammen opgaan, toont deze intrigerende protagonist de verschillende kanten van haar persoonlijkheid: Nona de grootmoeder, Nona de vriendin, Nona de anarchist, Nona de verhalenverteller, Nona de grappenmaker én leugenaar en Nona de vurige rebel.
Dit hybride verhaal, de derde film van Camila José Donoso, is een mix van feit en fictie. Hoewel de maakster veel thema’s uit het werkelijke leven haalde, met haar eigen, excentrieke grootmoeder Josefina Ramirez als inspiratiebron, bestaat het leeuwendeel van haar film uit fictieve elementen die het verhaal ondersteunen. Zo toont Donoso op geheel eigen wijze een ambivalent en kleurrijk personage waar ze als kleindochter duidelijk veel liefde voor voelt. Tegelijk laat ze een oudere generatie en een complex land zien die door de pijnlijke geschiedenis van een militaire dictatuur getekend zijn. Het verhaal wordt verteld in verschillende filmformaten, zoals lage resolutie videobeelden, kleurrijke analoge homevideo’s en glashelder digitaal beeld, een verbeelding van Nona's veelzijdige persoonlijkheid.