Cinq minutes de cinéma pur
Wat is pure cinema? Voor het antwoord op deze vraag hanteert Henri Chomette een minimalistische en formalistische stijl en plaatst hij voorwerpen en landschappen naast elkaar. Deze experimentele korte film uit het tijdperk van de stomme film vormt een baanbrekend onderzoek naar de aard van cinema als medium en als kunstvorm.