Wrong Revision
Akutagawa Ryunosuke’s korte verhaal The Devil and Tobacco (1916) is de inspiratiebron voor dit merkwaardige relaas over de komst van de duivel naar Japan met St. Xavier in 1549, en hoe de duivel zichzelf veranderde in een octopus (of duivelsvis) om uiteindelijk Japanse christenen in de 17e eeuw te onderdrukken.