Toen dit schilderij voor het eerst werd tentoongesteld in 2014 zag je alleen een zwart doek. Nu roept het een bovennatuurlijk landschap op, een kleurrijke schimmeltuin. Hoe langer de schimmels worden, hoe meer het schilderij zich ontwikkelt. Toch is het schilderij op elk moment compleet. Elk moment van ons leven is even absoluut als het volgende.