In deze interactieve webserie, die het publiek oproept om te stemmen over het lot van de criminelen, wordt een heel gewone man lid van een burgerwacht om de buitensporige misdaad en corruptie in zijn woonplaats Nairobi aan te pakken. In Tuko Macho, een dramatisering van Kenia's problemen met misdaad en eigenrichting, draait alles om een burgerwacht die criminelen in Nairobi ontvoert en vervolgens de kijkers vraagt om te stemmen over hun executie dan wel vrijlating. Als jij de kans had om een crimineel ter dood te veroordelen, zou je dat dan doen?