The Fortress
Voor westerlingen is de 17e-eeuwse Koreaanse politiek misschien ingewikkeld en irrelevant, maar The Fortress laat zien hoe een voetnoot in de wereldgeschiedenis een welkome, spannende les kan zijn voor hedendaagse kijkers. Deze grootse historische film speelt zich af tegen de prachtige winterse achtergrond van het historische Namhan-fort (nu op de UNESCO-werelderfgoedlijst), waar de Koreaanse koning Injo en zijn hofhouding van de Joseon-dynastie bescherming zoeken tegen de invasie van een Qing-leger (Manchu) onder leiding van generaal Ingguldai. Maar ze worden omsingeld en gaan gebukt onder kou en honger.
De minister van Binnenlandse Zaken benadrukt dat het de plicht van de koning is zijn onderdanen te beschermen, ongeacht de vernedering. De minister van Riten stelt dat ze moeten vechten voor het hogere doel tot de dood erop volgt. De koning staat voor een moeilijke beslissing. Als je weet dat je verslagen zult worden, wat is dan de beste manier om te verliezen?