Team Hurricane
In Team Hurricane weigert een groep van acht tienermeisjes zich te conformeren aan wat de wereld van hen verlangt. Met felgekleurde leggings, Pikachu en opgeheven middelvingers navigeren zij zich een weg naar volwassenheid, die vanzelfsprekend niet altijd over rozen gaat: de wereld is hard en koud, en volwassen worden al net zo.
Maker Annika Berg omschrijft haar eerste speelfilm als een punk-chick flick. De meiden zijn niet op zoek naar romantiek, maar naar zichzelf en de plek die ze willen innemen in de wereld. Net zo schizofreen als de ervaring van opgroeien, is de montage van de film: dagboekshots worden afgewisseld met overgestileerde beelden van ontluikende natuur, videoclips en reclame. Zoals de meiden zich afzetten tegen hun heteronormatieve sex-ed en ondanks dat alle struggles hun plek opeisen, zo weigert Annika Berg zich als filmmaker te conformeren aan regels van het lineaire narratief, klassieke plotopbouw en heersende normen over wat wél en niet mag. Zie ook de consequent neongroene ondertiteling.