In deze surrealistische, speelse film wordt de wereld voorgesteld als een lichaam. Een groep kinderen, gekleed alsof ze uit een non-descript Sovjet-tijdperk afkomstig zijn, doet allerlei oefeningen en spelletjes om dat lichaam in stand te houden. Zo kan de wereld een maag zijn die gevuld moet worden, maar ook een slang, gemodelleerd naar de Griekse 'ouroboros', die in zijn eigen staart bijt. De kinderen kunnen opgegeten worden door die slang, maar er zelf ook in en weer uit kruipen. Animatie, poppenspel en taaloefeningen zijn serieuze bezigheden, die aangestuurd worden door een onzichtbare spreker/ceremoniemeester. Zijn dit eigenlijk wel kinderen, of zijn het kleine arbeiders in een groot systeem?
Kunstenaar en filmmaakster Eva Kot'átková, opgegroeid in Praag, neemt de verhouding van het individu tot een structuur en vice versa als uitgangspunt. Collage, poppenspel en andere Tsjechische beeldtradities krijgen in haar werk een nieuwe, kritische maar ook humorvolle plaats.