Net als Nalan Kumarasamy en Karthik Subbaraj, werd Balaji een nationale bekendheid door de realityshowachtige kortefilmcompetitie Naalaya Iyakunar en het uitbrengen van zijn eerste werken op internet – een wereld waarnaar hij onlangs terugkeerde met een serie getiteld As I'm Suffering from Kadhal (2017), die door het taboedoorbrekende taalgebruik meteen een succes werd.
Mohans vaardigheid in het verstrengelen van verhaallijnen en verschillende sferen is al zichtbaar in het bizarre universum van Speak with Your Mouth Shut, waarin een nieuw virus, de ‘doofstomheidsgriep’, allerlei sociale grenzen en conventies laat afbrokkelen – in stilte. Oftewel: dit is een geweldige, sociaal bewuste komedie met een arsenaal dat bestaat uit de stevig zuipende baas van een drankgenootschap, de filmindustrie en een weeshuis dat dringend gered moet worden. Een subversieve, wilde en rauwe satire over het oorverdovende geluid van stilte.