In de haven van Essaouira duiken kinderen in het water, terwijl vissers aan het werk zijn, vrouwen zich verpozen, zeemeeuwen rondvliegen en bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Verleden en toekomst vallen samen; alle tekenen wijzen op een transformatie. We worden meegevoerd naar een verwrongen visioen van dit schouwspel. (Heure Exquise!/Film Form)