Mutafukaz
Nietsnutten eerste klas zijn het, Angelino en zijn vriend Vinz. In hun troosteloze appartement loopt een kakkerlakkenkolonie de deur plat. Op straat moeten ze zich gedeisd houden om niet te worden doorzeefd met kogels door Shakespeare citerende gangsters. De jongens wonen in Dark Meat City, dat regelrecht uit de game Grand Theft Auto lijkt te komen, maar dan in Japanse anime-stijl en bewoond door de meest markante figuren. Om het nog gekker te maken, blijkt Angelino, die wordt achtervolgd door de Men in Black, superkrachten te hebben en ziet hij monsterschaduwen bij voorbijgangers.
Het Franstalige Mutafukaz is een energieke animatiefilm, die op een beukende elektronische soundtrack gestileerd geweld afwisselt met zelfbewuste grappen en knipogen naar oude vechtspelletjes en genrefilms. Flitsende teksten stellen de vraag wat er in vredesnaam gebeurt, worstelaars blijken geheime wereldbeschermers en softijsjes worden als munitie gebruikt. En dan zit er onder die uitzinnige stijlmix ook nog een politiek-ecologische boodschap.