Momentum 142310, het eerste deel van een nieuwe reeks computeranimaties door Manuel Knapp, gaat enerzijds over ruimten die worden gebroken door texturen en anderzijds over een projectie daarvan. Hun tijdelijkheid en de nabeelden zijn zichtbaar in een kader van 30 beeldjes per seconde door te schakelen tussen twee vormen van spatial folding. De camera heeft tot taak om deze gebeurtenissen te volgen en zweeft door de architectuur in een wisselwerking met de willekeurig bewegende lichtbron.