Laissez bronzer les cadavres
Het Frans-Belgische filmmakersduo Cattet-Forzani (Amer, L'étrange couleur des larmes de ton corps) pakt opnieuw uit met deze brutale genremix: gewelddadige crimi, een toetsje erotiek en een vleugje western.
In een spookachtige ruïne aan de Middellandse Zee heeft zich een explosief gezelschap teruggetrokken. Madame Luca, kunstenaar met een hekel aan de samenleving, hokt er met uitgebluste schrijver Max en ziet de bende van Rhino aanschuiven. Een koffer met goud, twee in leder gehulde motoragenten en andere ongenode gasten leiden tot een meedogenloze krachtmeting.
Dat alles onvervaard uitgebeeld met een visuele stijl waarbij nadruk de norm is. Zoals bijvoorbeeld scènes bestaande uit een spervuur van extreme close-ups. Aldus verandert het paradijsje in een slagveld, waar verraad botst op erotiek, en visioenen van met goudverf beschilderde naakten zich vermengen met het geluid van schoten en krakend leer.