Lady Bird
Als actrice groeide Greta Gerwig uit van culty 'Queen of Mumblecore' (een naturalistische nobudgetstroming over slackers) tot komische ster bij Noah Baumbach (Frances Ha, 2012), die ook niet vies is van gepraat over psychologische en relationele strubbelingen.